O nas:
Środowiskowy Dom Samopomocy „Magiczny Dom” jest placówką pobytu dziennego dla osób niepełnosprawnych intelektualnie, często ze sprzężoną niepełnosprawnością.
ŚDS świadczy usługi w ramach indywidualnych lub zespołowych treningów samoobsługi i treningów umiejętności społecznych, polegających na nauce, rozwijaniu lub podtrzymywaniu umiejętności w zakresie czynności dnia codziennego i funkcjonowania w życiu społecznym.
Dobór wsparcia oraz sposób jego realizacji uzależniony jest od potrzeb i możliwości uczestników i szczegółowo określony w indywidualnych planach postępowania wspierająco – aktywizującego.
Celem prowadzonych działań jest osiągnięcie przez uczestników poprawy jakości ich życia i funkcjonowania w społeczeństwie oraz poprawa funkcjonowania ich rodzin.
ŚDS dysponuje 28 miejscami dla osób z niepełnosprawnością intelektualną.
Zadania z zakresu terapii zajęciowej, treningów funkcjonowania w codziennym życiu i radzenia sobie z problemami, psychoterapii, diagnozy i poradnictwa psychologicznego indywidualnego i grupowego, aktywizacji społeczno – kulturalnej – realizuje młody, kreatywny i profesjonalny zespół.
Aby zostać uczestnikiem Środowiskowego Domu Samopomocy należy:
1. Złożyć podanie o przyjęcie do ŚDS do Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej lub Ośrodka Pomocy Społecznej właściwego dla miejsca zamieszkania klienta. Podanie powinno być podpisane przez użytkownika lub – za zgodą użytkownika – jego przedstawiciela ustawowego lub faktycznego opiekuna
Do podania należy dołączyć:
– zaświadczenie lekarskie, wydane przez lekarza psychiatrę lub lekarza neurologa, o występujących zaburzeniach psychicznych,
– zaświadczenie lekarza rodzinnego o stanie zdrowia i o braku przeciwwskazań do uczestnictwa w zajęciach domu wraz z informacją o sprawności w zakresie lokomocji osób niepełnosprawnych fizycznie,
– orzeczenie o niepełnosprawności lub orzeczenie o stopniu niepełnosprawności, o ile osoba takie posiada.
2. Po skompletowaniu wszystkich niezbędnych dokumentów pracownik socjalny sporządza wywiad środowiskowy w miejscu zamieszkania osoby chętnej.
Do wywiadu potrzebne są następujące dokumenty (wnioskodawcy – osoba prowadząca samodzielne gospodarstwo domowe, wnioskodawcy i członków rodziny – osoba prowadząca wspólne gospodarstwo domowe):
-
Oświadczenie o liczbie osób wspólnie zamieszkujących
-
Oświadczenie o stanie majątkowym
-
Oświadczenie o uzyskaniu (lub braku) jednorazowego dochodu w ciągu ostatnich 12 miesięcy
-
Zaświadczenia potwierdzające dochody (np. zaświadczenie z pracy)
-
Zaświadczenia ze szkół, studiów
-
Zaświadczenie o posiadaniu gospodarstwa rolnego
-
Zaświadczenia z GOPS, MOPS o pobieranych świadczeniach
-
Informacja o opłacaniu składek (KRUS)
-
Zaświadczenia o pobieraniu rent/emerytur, decyzje o waloryzacji
3. Dokumentacja zostaje przekazana do Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie, które wydaje decyzję o skierowaniu do Środowiskowego Domu Samopomocy.
4. Pracownicy ŚDS przed przyjęciem do Domu zapoznają uczestników oraz ich opiekunów z zasadami funkcjonowania, regulaminami i inną niezbędną dokumentacją.
5. Skierowanie do domu następuje początkowo na czas określony (nie dłuższy niż trzy miesiące). Uwarunkowane jest to koniecznością dokonania przez zespół wspierająco – aktywizujący oceny możliwości zaproponowania osobie indywidualnego planu postępowania wspierająco – aktywizującego a także okresu, jaki będzie konieczny do jego realizacji. Po dokonaniu oceny oraz przygotowaniu planu postępowania osobę kieruje się do domu na czas określony, uzgodniony z kierownikiem Domu.
Kontakt:
Środowiskowy Dom Samopomocy „Magiczny Dom”
Polskie Stowarzyszenie na Rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną Koło w Myślenicach
ul. Zdrojowa 14
32-400 Myślenice
tel. 509 602 467
e-mail: oddzialwsparcia@gmail.com
www.facebook.com/MagicznyDom
ŚDS czynny jest w godzinach 7 – 15
Wymagana dokumentacja: